سخت افزار

مسیریابی برای رفع معضل مسیریابی!

رفعمسیریابی برای رفع معضل مسیریابی!معضل مسیریابی در مکان های بزرگ و پر تردد!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در یک فرودگاه شلوغ، در حالیکه نگران از دست دادن پروازتان هستید، در پیدا کردن مسیرتان سر در گم گشته یا بعبارتی گم شده باشید؟ یا شاید در یک نقطه از شهر، به دنبال آدرس خاصی می گشتید و پس از پرس و جو از افراد مختلف، آخر هم مسیر مناسب را نیافته اید؟ یا در موقعیتی دیگر، در یک بیمارستان به دنبال اتاق و قسمت خاصی می گشتید، اما در آن شلوغی گیج شده و  نهایتاً بعد از صرف زمان قابل توجهی، مقصد مورد نظرتان را نیافته اید؟ یا شاید در یک مرکز خرید بزرگ نتوانستید فروشگاه مورد نظرتان را پیدا کرده و گیج و سردر گم زمان زیادی را در آن جا گذرانده و شاید حتی با این تجربه نه چندان جالب‌، دست از خرید کشیده و خسته و پریشان از آنجا بیرون رفته اید؟

در همه این موقعیت ها، شما سردرگمی و استرس را تجربه کرده اید؛ چرا که با صرف انرژی و زمان  قابل توجهی، موفق به رسیدن به مقصدتان نشده یا آنقدر خسته شده اید که حتی با یافتن مقصد مورد نظرتان، تجربه خوشایندی در ذهنتان ثبت نشده است، چراکه همه ی ما از گم شدن در یک مکان بزرگ کلافه و مضطرب می شویم.

امروزه در کشورهای توسعه یافته، در مراکز خرید، مراکز حمل و نقل عمومی، بیمارستان ها، اماکن تفریحی و گردشگری و …. از راهکار مسیریابی استفاده می گردد و منافع حاصل از اجرای استفاده این راهکار تا اندازه ای بوده که سیستم مسیریابی ، در کلیه مکان هایی که نیاز به اطلاع رسانی در آن جا وجود دارد، به آسانی جایگاه خود را تثبیت کرده و با سرعت چشمگیری رواج یافته است.

راهکار مسیریابی بطور کلی در سه مدل قابل اجراست:

راهکار مسیریابی ایستا:

این مدل از طراحی راهکار مسیریابی، شامل یک سری اطلاعات و نوشته هاست که جهت ها را با فلش و یک سری نوشته به شما نمایش می دهد. در این مدل، این امکان برای شخص وجود ندارد که درخواست خاصی را در سیستم ثبت کند و اطلاعات دلخواه خود را جستجو نماید؛ ‌اما می توان با افزودن نمایه های گرافیکی به نوشته ها و فلش ها، محیط این نرم افزار را جذاب تر کرد.

راهکار مسیریابی پویا:

امکانات این مدل از نرم افزار مسیریابی در مقایسه با نرم افزار مسیریابی ایستا، وسیع تر و عمیق تر است؛ بگونه ای که مخاطب قادرست یک دید کلی به نقشه آن مکان ( مرکز خرید، بیمارستان، شهربازی و …) داشته باشد و قسمت های مختلف آن جا را در همه طبقات مشاهده نماید ؛ همچنین درصورتیکه اطلاعات و یا موقعیت یک بخش از آن مکان تغییر یابد، پایگاه اطلاعاتی به روز شده و تغییرات، با سرعت ، در محیط نرم افزار اعمال می گردد؛ بعبارتی مدل پویای این نرم افزار، نقش یک راهنمای تصویری دقیق را برای مخاطب ایفا می کند.

راهکار مسیریابی تعاملی:

در این مدل از راهکار مسیریابی، این امکان نیز برای بازدید کننده فراهم است تا درخواستش را در سیستم ثبت کرده و اطلاعات مورد نظر خود را دریابد؛ برای مثال کاربر قادر است تا در قسمت جست و جو، برند مورد نظر خود را پیدا کند ، یا در دسته بندی های گوناگون، به دنبال خدمات مورد نظر خود بگردد، یا اینکه کاربر می تواند لیست فروشگاه هایی که در حراج هستند را پیدا کرده و یا با ثبت اطلاعات خود در باشگاه مشتریان، از اخبار پاساژ مطلع گردد وغیره و غیره، بعبارتی در این راهکار، کاربر با سیستم در تعامل است. در مدل های پیشرفته تر،کاربر حتی قادر است موقعیتی را که در آن جا قرار گرفته و همچنین مقصدی را که می خواهد به آن جا برود را در سیستم وارد کند و به این ترتیب، قدم به قدم، کلیه اطلاعات لازم در خصوص مسیر مورد نظر، در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این امکان نیز میسر است تا کاربر از طریق موبایل، تبلت و یا هر سخت افزار دیگری که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، ‌درخواست خود را به سیستم ارسال کرده و پاسخ خود را از طریق ایمیل یا پیامک در موبایل خود دریافت کند.

 

این ها تازه بخش از مزایای قابل توجه فناوری مالتی تاچ می باشد، با ما همراه باشید تا در ادامه شگفتی های این تکنولوژی را بیشتر و بیشتر کشف کنیم!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *