سخت افزار, ویدئو وال و نمایشگر صنعتی

در نصب و راه اندازی ویدئو وال چه انتخاب هایی داریم؟

در نصب و راه اندازی ویدئو وال چه انتخاب هایی داریم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نصب و راه اندازی ویدئو وال

هنگامی که قصد نصب و راه اندازی یک ویدئو وال را داریم، انتخاب های بسیاری را می توان بررسی کرد، منشا این انتخاب ها می تواند از راهکارهای اجرا شده این سیستم در سازمان ها و مجتمع ها یا طرح و نقشه ای کاملا نوین باشد که نمونه آن تا به حال اجرا نشده تا راهکاری پیشرو در این عرصه تلقی گردد.

هنگامی که اولین ویدئو وال ها راه اندازی گردید، در نگاه اول تعدادی مانیتور کوچک سیاه و سفید بودند که در کنار هم قرار گرفته و هر کدام به صورت جدا تصویری را نمایش می داد که کاربردی امنیتی و نظامی داشتند. مانند تمام تکنولوژی های روز دنیا  این تکنولوژی در اختیار سازمان های  محدود قرار گرفته بود که با آن شکل و شمایل کاربردی تجاری و تبلیغاتی نداشت. با گذشت زمان و پیشرفت های صورت گرفته آن مانیتور های منحنی جای خود را به مانیتور های بدون لبه و صاف دادند، بدیهی است در آینده ای نه چندان دور شاهد نمایشگرهایی بسیار قوی تر و با کیفیت تر خواهیم بود که قابل مقایسه با تکنولوژی های امروزی نخواهد بود.

پیشرفت تکنولوژی نیازمند یک نیروی محرکه می باشد که منعطف به نیاز روز بازار هدف باشد. در مبحث ویدئو وال و دیجیتال ساینیج می توان از تولیدات محتوایی جدید، ویدئو وال هایی با طرح های نوین(دارای زوایای گوناگون، منحنی و…) و بالا رفتن کیفیت محتوی ویدئویی  به عنوان دو نیروی محرکه اصلی پیشرفت این سیستم ها نام برد که هر کدام می تواند نیاز جدیدی در بازار ایجاد کند.

برای مثال هنگامی که کارفرما خواهان یک طرح ویدئو وال جدید باشد بهترین فرصت برای طراحان ویدئو وال به منظور عبور از  تکنولوژی قدیمی و پیشرفت های جدید است، برای مثال نصب نمایشگرهای یک ویدئو وال در ابتدا به صورت تخت صورت می گرفت، اما امروزه راهکارهای نصب ویدئو والی را مشاهده می کنیم که به صورت منحنی  (Curved video wall ) یا با زوایای مختلف و در هر اندازه ای در کنار یکدیگر نصب گردیده اند.

همین امیر باعث شد که مهندسین سازه به فکر تولید و ارائه ساختاری های نوین باشند که نظر مشتری را به خود جلب نماید. شاید اجرای یک ویدئو وال مبحثی مهندسی و نیازمند تکنولوزی با علومی نوین باشد اما طراحی آن بدون شک نیازمند یک دید هنری می باشد که برای بهتر و جذاب تر دیده شدن نیازمند یک تزِ هنریست. همچنین می توانیم تولید محتوی را نیز یک فرآیند مهندسی، هنری و روانشناسی بدانیم که به واسطه آن می توانیم بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم.

یکی از بهترین گزینه های تبلیغات پویا برای مجتمع های تجاری، فرودگاه ها، هتل ها و … ویدئو وال می باشد، اما نمی توانیم بدون پشتوانه ی علمی و اقتصادی، یک راهکار ویدئو وال جدید را توجیه کنیم، به همین منظور اجرایی کردن طرح های تبلیغاتی نیازمند مشاوره از طراحان دکور و مشاوران اجرایی ویدئو وال می باشد تا بتوانیم با کمترین هزینه و زمان و بهینه ترین فضای فیزیکی ممکن، یک ویدئو وال را نصب کنیم. در ادمه به سه پرسش مهم برای رونق کسب و کار شما پاسخ داده می شود.

چه محتوایی را میخواهیم بر روی ویدیو وال پخش کنیم؟

این یک سوال ساده نیست بلکه اصلی ترین فاکتور برای بهره جویی از یک راهکار مبتنی بر استفاده از این تکنولوژی می باشد. این فاکتور نه تنها هدف اجرایی شدن یک ویدئو وال را توجیه می کند بلکه باعث صرفه جویی در هزینه هایی می شود که در صورت عدم بررسی این موضوع متحمل هزینه خواهیم شد. برای مثال برای نمایش یک محتوای خاص با رزولوشن های پایین استفاده از ویدئو وال های با رزولوشن های بالا از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد. همچنین یک سیستم نظارت تصویری برای عملکرد بهتر می بایست از رزولوشن تصویر بسیار بالا و پردازنده و تجهیزات قدرتمند بهره مند باشد و نمی توان از یک سیستم گیمینگ یا خانگی در این امر بهره جست.

در چه فضایی قرار است ویدئو وال را نصب کنیم؟

هنگام توجیه یک طرح ویدئو وال می بایست فضای نصب را جهت طرح های پیشنهادی ویدئو وال بررسی کنیم تا پروژه را به یک طرح محدود نکنیم. هنگام بررسی فضای مورد نظر جهت نصب ویدئو وال باید در نظر داشته باشیم، ویدئو وال را منحصر به فضای موجود طراحی کرده که در نهایت طرح مختص به فضای مورد نظر باشد. هر چند موضوع منحصر به فرد بودن یک راهکار، در اولویت نیست اما اگر به درستی اجرا شود خود ویدئو وال (فارغ از نمایش محتوی) می تواند بار تبلیغاتی به همراه داشته باشد.

در نظر داشته باشیم آن چیزی که باعث پیشرفت یک تکنولوژی می شود، می تواند ایده ای باشد که تا به حال اجرایی نشده و شما با اجرایی کردن این ایده به عنوان یک پیشرو در این تکنولوژی شناخته خواهید شد. هر چند ارائه یک طرح جدید نیازمند ریسک پذیری نیز می باشد که با بررسی منطقی و توجیه هدفمند طرح ریسک آن را می توان به یک فرصت تبلیغاتی بدل کرد.

فاکتورهای افزایش و کاهش هزینه ویدئو وال

یکی ازمهم ترین فاکتورهای تمایز قیمتی یک ویدئو وال با لبه (bezel) یا بدون لبه  (bezel less)بودن یک ویدئو وال می باشد که تمایز قیمتی آن بسیار محسوس می باشد. بر هیچکس پوشیده نیست که این تمایز بسیار شاخص است اما همه چیز بسته به محتویی است که برای ویدئو وال ساخته می شود، چه بسا می توانیم محتوی را به گونه ای برای این ویدئووال ها طراحی کنیم که لبه ی آن مانعی برای نمایش زیبای محتوی نباشد.

فاکتور بعدی چگونگی قرارگیری صفحه نمایش ها می باشد که می تواند به صورت تخت با هزینه کمتر، خمیده با هزینه بیشتر به دلیل محاسبات و سختی نصب آن و یا بی شکل باشد که می تواند هزینه را کم تر و یا بیشتر کند.

و فاکتور نهایی، که مربوط به رزولیشن کل ویدئو وال و کنترلری می باشد که وظیفه انتقال تصویر به ویدیو وال را دارد که می تواند از ۱k  تا ۶۴k متغییر باشد و باید توجه داشت که رزولیشن تصویر نهایی یک ویدئووال به تعداد و نوع خروجی های کنترلر مربوط بوده و برای مثال می توانیم بر روی ویدئو وال با ۹ صفحه نمایش ۱k، ۴k (برخی صفحه نمایش ها) و نهایتا ۹k رزولیشن تصویر داشته باشیم.

در آخر این نکته مهم را در نظر داشه باشید که برای نصب یک ویدئو وال تمام راهکار های موجود را بررسی کرده تا بتوانید بهترین راهکار را از بین تمام گزینه ها انتخاب کنید.

 

مرجع : وبسایت فرابین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =