نرم افزار

تحول رستوران ها و فودکورت ها با تکنولوژی تاچ تعاملی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنظر شما ظهور این حجم از رستوران ها و فودکورت ها با چه مکانیزمی در سطح شهر و حتی کشور کنترل می شود؟ آیا صرف اینکه تصور خاصی از موفقیت یک صنف شغلی داریم ، ما نیز وارد آن حوزه می شویم ؟ با این رشد وحشتناک کمی، آیا به همان نسبت به کیفیت و خلاقیت نیز حساس هستیم؟ چقدر با تغییرات دنیا و تکنولوژی ، دیدگاهمان را تغییر می دهیم و نسبت به  پذیرش تازه های جهان باز هستیم ؟

چه بپذیریم یا نه ، تکنولوژی دنیا را با خود به جلو پرتاب می کند و این ما هستیم که انتخاب میکنیم کدام سو بمانیم! یا با این موج تحول همراه می شویم و درهای خلاقیت و نوآوری را به روی خود می گشاییم یا به همان روال های سنتی پیشین، کورکورانه  ادامه می دهیم و از غافله ی مدرنیته عقب می مانیم !

امروزه در هر جای دنیا و در همین کشور خودمان نیز که سرک بکشید ، رستوران های بزرگ و کوچک زیادی را می بینید که بعضا پر و خالی هستند و روز به روز به تعدادشان نیز افزوده می شود. در دنیای مدرن جهان اول این تعدد، موجب افزایش خلاقیت و کیفیت شده و در جهان سوم به یک رویه تکراری منسوخ بدل شده است!

حال آنکه تکنولوژی چیز دیگری روایت می کند. تصور کنید امکان آنرا دارید تا مشتری های رستوران تان را به گونه ای متفاوت پذیرا باشید و سرویس و خدمات منحصر به فرد و جذابی را به ایشان ارائه دهید. مثلا اینکه بتوانند پروسه سفارش غذای خود را لمس کنند!  یا مثلا حتی در رستوران شما امکان بازی های جمعی با دوستان یا خانواده شان را داشته باشند که لذت یک شام درجه یک را دو چندان می کند! یا اینکه کودکان را بگونه ای در رستوران سرگرم کنید تا کنار همراهان خود از غذا لذت برده و ضمنا نگران سر و صدای آن ها در رستوران و مزاحمت برای سایر مشتری ها نیز نباشید!

بله ، امروزه میزهای لمسی تعاملی و یا کیوسک های سفارش گیری غذا نوعی دیگر از خدمات رستورانی را به مشتری ارائه می دهند که تاکنون هیچ در مرکز توجه ما نبوده اند ! اهمیت کیفیت غذای رستوران به هیچ عنوان در انتخاب مشتری غیر قابل انکار است اما همانطور که می بینید کافی نیست!

کیوسک های SELF-ORDER رستورانی و همچنین میزهای تعاملی سفارش گیری ، بازی و سرو شام دنیای رستوران ها را متحول کرده است. این تجهیزات مدرن ،گویی تلفیقی از یک گیم سنتر، کافی نت، رستوران را یکجا در اختیار مخاطب قرار می دهند ! می توان با لیگ های بازی شب های پرشوری در رستوران ها  یا فود کورت ها خلق کرد و با امتیازهای مختلف و یا سیستم قرعه کشی ، بن های تخفیفات رستورانی به مشتری ها عرضه کرد!  و البته  ایده های بی نظیر دیگری که دنیای تکنولوژی های تعاملی برایتان میسر می کند . چرا که تکنولوژی های تعاملی ، کاربر را با خود درگیر کرده و ضمن ارتقاءسطح کیفی خدماتی که تا به امروز عرضه می کردید ، یک ارزش افزوده نیز برای کسب و کارتان بهمراه دارد که در مقالات قبلی جای جای کاربری آن ها را ملاحظه کرده و  تا حدی با این دنیای جادویی آشنا شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =