سخت افزار

موج جدید تکنولوژی کیوسک های اطلاع رسانی در بیمارستان ها

موج جدید تکنولوژی کیوسک های اطلاع رسانی در بیمارستان ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه کمتر جایی ست که تکنولوژی در آن نفوذ نکرده باشد؛ پیشرفت پرشتاب و چشمگیر دنیای علم و فناوری از یک سو و افزایش سرعت و سهولت در زندگی مدرن امروزی هر دو یکدیگر را تقویت کرده و نقش تکنولوژی را در زندگی امروز پررنگ تر می کنند؛ در مقالات قبلی به چندین تکنولوژی در زمینه دنیای تاچ اشاره کردیم. اینبار با موج جدید این تکنولوژی بویژه بحث “کیوسک های اطلاع رسانی” در بیمارستان ها روبرو هستیم.

همه ی ما با تجربه سردرگمی در پیدا کردن بیماران خود که در بیمارستان بستری شده اند، مواجه بوده ایم و یا بعضاً برای انجام امور مختلف در بیمارستان ، در یافتن بخش های مختلف دچار مشکل شدیم؛ از این رو بحث نیاز به یک سیستم اطلاع رسانی تعاملی همواره مطرح بوده است؛ کیوسک های اطلاع رسانی بیمارستانی نقش یک راهنمای تصویری لمسی با محیطی جذاب ، گرافیکی و در عین حال ساده را برای کاربر ایفا می کنند؛ بدین ترتیب نقشه کلی از محیط بیمارستان و اطلاعاتی جامع در خصوص تمام قسمت های مرکز اعم از برنامه زمانی پزشکان، ساعات کاری واحدهای مختلف و… در اختیار مخاطب قرار میگیرد؛ علاوه بر این حتی میتوان با جستجوی نام بیمار، شماره اتاق وی را بیابیم.

طرح دیگری از تکنولوژی کیوسک های اطلاع رسانی لمسی، سهولت در پرداخت با استفاده از صندوق های مجازی ست ؛ در واقع بر خلاف روش های سنتی پیشین که بیمار یا همراه وی برای انجام امور مختلف ابتدا باید به صندوق مراجعه با پرداخت صورتحساب ، فیش مربوطه را دریافت میکرد، در این سیستم در هر طبقه تعدادی کیوسک لمسی وجود دارد که کاربر تنها با لمس چند گزینه ، پس از مشاهده صورت وضعیت مالی خود، با استفاده از دستگاه پوز تعبیه شده در دستگاه، پرداخت را انجام می دهد؛ بنابراین کاربر با پرینت فیش پرداختی مربوطه، در نهایت سرعت و سهولت به ادامه ی کار می پردازد. پخش انواع کاتالوگ و بروشورهای دارویی و .. نیز از سایر کاربریی های این کیوسک های تعاملی پرطرف دار می باشد.

خوشبختانه این تکنولوژی در کشور عزیزمان نیز در حال فرهنگ سازی و اشاعه می باشد که با افتخار درآینده ای نزدیک اخبار پروژ ه های اجرایی بیمارستانی را در قسمت پروژه ها منتشر خواهیم نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *