سخت افزار

اتاق پرو هوشمند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک اتاق پرو را تصور کنید که دارای آینه هوشمند است و برای پیراهن قرمزی که پوشیده اید شلوار مناسب را پیشنهاد می دهد. این پیشنهاد به صورت تصویر ویدئو ضبط می شود و شما می توانید آن را با رنگ های دیگری که پیشنهاد می شود، مقایسه کنید. حتی ممکن است آینه بتواند بدون پوشیدن لباس آن را روی بدن شما نشان دهد.

به نقل از هنر آنلاین در حال حاضر تعداد اندکی از فروشگاه های لباس در حال آزمایش نسخه هایی از این اتاق پرو با تکنولوژی بالا هستند. کارشناسان می گویند در سال های آینده با ارزان تر شدن تکنولوژی، تعداد زیادی از فروشگاه ها قادر به استفاده از آن  خواهند بود.

این روند امکانی را برای فروشگاه ها ایجاد می کند تا به صورت آنلاین قادر باشند اطلاعات خریداران را جمع آوری کرده و محصولات مناسب آنها را پیشنهاد دهند. همچنین این فن آوری جدید فروشگاه های فیزیکی را قادر می سازد مانند فروشنده های آنلاین مقدار زیادی از اطلاعات مشتریان را گردآوری کنند.

فروشگاه ها معمولا فراموش می کنند که اتاق پرو چه نقش مهمی در تصمیم گیری برای خرید بازی می کند. در حالی که 36 درصد جست و جو در فروشگاه ها منجر به خرید می شود،71 درصد از افرادی که لباس را پرو می کنند آن را می خرند. با وجود این اتاق های پرو همیشه برای مشتری جذاب نیستند، تنها حدود 28 درصد از خریداران به اتاق پرو فروشگاه های زنجیره ای لباس وارد می شوند.

تجربه اتاق پرو در بسیاری از فروشگاه ها چیزی شبیه بدبختی است. تجهیزات نورپردازی آنها بد است، فضای آن کثیف و خدمات آن ضعیف است.

بعضی از شرکت ها در حال کار برای تغییر این دیدگاه هستند. یک شرکت فن آوری در نظر دارد آزمایشی ترتیب دهد تا در تعدادی از فروشگاه ها آینه ای نصب کند که با تشخیص جنسیت مشتری پیشنهاداتی بر اساس آن ارائه دهد. مشتریان همچنین می توانند به طور مستقیم به آینه سفارش دهند و خرید خود را دریافت کنند.

فن آوری های دیگری هم در فروشگاه ها در حال آزمایش هستند. در سال های اخیر چند فروشگاه که دارای فن آوری بالا هستند خریداران را قادر می سازند تا بدون پوشیدن لباس آن را روی بدن خود ببینند.

آینه حافظه دار که توسط شرکتی در کالیفرنیا ثبت شده است، یکی از پیشرفته ترین فعالیت های مجازی در زمینه اتاق پرو است که انتظار می رود به زودی در بسیاری از فروشگاه های آمریکا استفاده شود. این آینه به سنسورهایی مجهز شده است که تغییرات حرکت لباس را نشان می دهد. آینه حافظه دار از فناوری پیکسل استفاده می کند که می تواند در هر حرکت شخص حتی جزئیات کوچک مانند چین و چروک ایجاد شده روی دامن را نشان دهد.

حتی برای کسانی که لباس را واقعا پرو کرده اند، آینه به عنوان یک دوربین فیلمبرداری عمل کرده و با گرفتن یک نمای 360 درجه از شخص، لباسی را که بر تن دارد از زوایای مختلف به او نشان می دهد تا بهتر بتواند آن را با لباس های دیگر مقایسه کند.

از ابتدای سال جاری تعدادی فروشگاه در آمریکا استفاده از این آینه را شروع کرده اند. جان کولی مدیر فروشگاه نیمن مارکوس می گوید: «آینه به خرده فروش اجازه می دهد تا برای اولین بار اطلاعات خاص در مورد شخصی که لباس را امتحان کرده و خریده داشته باشد. خریداران باید یک حساب شخصی با آدرس ایمیل خود ایجاد کنند تا بتوانند از ویژگی های آینه استفاده کنند. البته هرگونه اطلاعات جمع آوری شده در مورد استفاده از آینه، محفوظ است.»

بخشی از فروشگاه آنلاین «ای بی» که به ارائه فن آوری خرده فروشی اختصاص دارد خدماتی برای تکنولوژی اتاق پرو ارائه داده که در برخی از فروشگاه ها در حال آزمایش است. برای اولین بار دو فروشگاه در نیویورک و سان فرانسیسکو در حال آزمایش این فن آوری های جدید هستند که اتاق پرو را به شناسایی فرکانس رادیویی مجهز کرده است که اطلاعات جاسازی شده در تگ لباس ها را دریافت می کند.

شیوه کار این تکنولوژی به این شرح است: یک صفحه نمایش لمسی به مشتری اجازه می دهد از طریق ضربه زدن روی کاتالوگ، لباس هایی را انتخاب کند که می خواهد امتحان کند . مشتری شماره تلفن خود را وارد می کند و کارمند فروش زمانی که اتاق پرو آماده باشد به او پیام می دهد. هنگامی که خریدار به منطقه پرو قدم می گذارد، آینه اقلام انتخاب شده را شناسایی می کند و لباس های مختلف را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. استفاده از این تکنولوژی باعث شده سرعت فروش لباس دو و نیم برابر سریع تر شود و خرید لباس ها30 درصد افزایش یافته است.

منبع: http://www.modeonline.ir/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *