سخت افزار

نسل جدید آینه های جادویی!

نسل جدید آینه های جادویی!
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی چند سال اخیر آینه های جادویی به یکباره در بازار طرفداران زیادی پیدا کردند و از همین روی نیز نسل های دوم وسوم این تکنولوژی نیز بسرعت روانه بازار شدند.
آینه های جادویی نسل اول،در واقع نمایشگرهایی هستند که علاوه بر پخش تصویر، مجهز به بلندگو، حافظه داخلی و پورت های ورودی می باشند که دست ما را در دنیای تبلیغات باز می گذارند. در دنیای تبلیغات ، عموماً فضاهایی همچون یک آسانسور یا سرویس های بهداشتی فضاهای مرده ای به حساب می آیند ؛ در نگاه اول اینطور بنظر می رسد که حضور حداقلی یک فرد در این مکان ها که کاربری آن ها نیز مشخص است، آنقدرها نمی ارزد که بخواهیم با متدهای مختلف دنیای تبلیغات ، کاری برای آن بکنیم ! حال آنکه آینه های جادئویی با همین خواستگاه طراحی و روانه بازار شدند! نمایشگرهایی که مجهز به سنسور اند و در حین پخش تبلیغات، هرگاه عنصری خارجی را تشخیص دهند ، نقش یک آینه را برای کاربر بازی میکنند! آینه ای که توامان میتوان در آن به سر خط اخبار روز ، وضعیت آب و هوا، تاریخ و مواردی از این قبیل نیز دسترسی پیدا کرد!
لذا با این کاربری منحصر به فرد ، این تکنولوژی بسیار مورد استقبال قرار گرفت تا جائیکه بازخوردها بگونه ای پیش رفت که نسل های جدید این آینه های جادویی با اضافه کردن سیستم عامل ( در واقع یک pc ) وقابلیت “تاچ” صفحه نمایشگر به بازار عرضه شد ! بدین ترتیب امکان نصب انواع نرم افزارها نیز بر روی آن فراهم آمده و کاربران نیز امکان تعامل با سیستم را دارند.
حال با این مشخصات، دنیای کاربری این محصول جمع و جور ، دو چندان شده است! از صندوق یک فروشگاه بگیرید تا سالن های زیبایی ،کلینیک های پزشکی ، فروشگاه ها و حتی غرفه های نمایشگاهی!
از طرفی ابعاد این محصول بگونه ای ست که در هر فضایی قابل استفاده بوده و بسته به نیاز آن فضا، کاربری خواهد داشت ؛ آینه بودن صفحه نمایش این محصول خود جذابیت منحصر به فردی ست که می تواند دست کم چند دقیقه ای کاربر را مشغول کند! حال آنکه با قابلیت های مضاعف در مدل های جدید تر ، کاربر را به تعامل نیز وامیدارد.
لذا کاربری این محصول به هیچ حوزه ی خاصی محدود نشده و بی دلیل هم نیست که ظرف این مدت کم این چنین در بازار جا افتاده است !
بزودی شاهد مدل های جدید این محصول، در بازارهای ایران نیز خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *