سخت افزار, ویدئو وال و نمایشگر صنعتی

نمایشگر صنعتی یا خانگی؟

نمایشگر صنعتی یا خانگی ؟
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از محصولات ویژه صنایع که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، نمایشگر صنعتی است. در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که صاحبان صنایع و مهندسین بدون توجه به نیاز و شرایط محیطی و کاری و صد البته بدون توجه به سلامتی کاربر، صرفاً با توجه به قیمت اقدام به خرید نمایشگر معمولی می‌نمایند. در حالیکه انتخاب یک نمایشگر مناسب برای کاربردهای صنعتی، دارای پارامترهای بسیاری است که در این بین قیمت کمترین اهمیت را داراست.

در این متن، قصد داریم ویژگی‌های عمومی نمایشگر صنعتی را برای کمک به انتخاب بهینه و مطمئن، مرور نماییم. در این بخش به شش مورد از پارامترهای مهم نمایشگر های مناسب برای صنایع مختلف اشاره می‌شود.

ویژگی های نمایشگر صنعتی

کارکرد 24/7:

بسیاری از صنایع و کارخانجات به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند. بدون شک در این صنایع تعداد زیادی نمایشگر نیز وجود خواهد داشت که باید به صورت شبانه‌روزی روشن باشند. یکی از اولین مواردی که هنگام انتخاب یک نمایشگر صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد، امکان کارکرد 24/7 یک نمایشگر صنعتی است. در صورت انتخاب یک نمایشگر معمولی ، عوارضی مانند گرم‌شدن بیش از حد و سوختن برد، پیکسل‌های سوخته، ماندگاری اثر پیکسل روی پنل و … به وجود خواهد آمد. علاوه‌براین، بسیاری از نمایشگر ها قابلیت کار به صورت 16/7 را دارا هستند که می‌تواند در برخی صنایع مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال قیمت از قیمت کمتری نیز برخوردارند.

استانداردهای IP صنعتی:

در صنایع پرخطر مانند پتروشیمی و همچنین در شرایط آب و هوایی خاص مانند گرد وغبار شدید، رطوبت و غیره، انتخاب نمایشگر صنعتی دارای IP بسیارمفید خواهد بود. شایان ذکر است استانداردهای IP مختلف همگی ویژگی‌های یکسان دارند؛ لیکن میزان مقاومت در برابر شرایط مختلف در این استانداردهای متفاوت است و با افزایش عدد IP افزایش می‌یابد.

پورت‌های متنوع:

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نمایشگرصنعتی ، درگاه‌های مختلف است. هر اندازه که تنوع درگاه‌ها و تعداد آنها بیشتر باشد،در هنگام اتصال به رایانه، PLC و… انعطاف بیشتری خواهید داشت. در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از مبدل، علاوه بر کاهش کیفیت تصویر، متحمل هزینه‌های اضافی نیز خواهید شد. اگر مانیتور مورد نظر شما دارای پورت خروجی نیز باشد، امکان لوپ کردن این مانیتور به نمایشگر دیگر و ایجاد یک تصویر بزرگتر نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

توان مصرفی:

همانگونه که پیش از این ذکر شد، بسیای از نمایشگرهای صنعتی باید دارای قابلیت کارکرد 24 ساعته باشند، در این صورت میزان توان مصرفی نمایشگر صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود. این موضوع زمانی پررنگ می شود که تعداد نمایشگر های موجود در سیستم زیاد باشد.

تنظیم ارتفاع و چرخش:

معمولاً در شیفت‌های مختلف، افراد متفاوتی با یک مانیتور کار خواهند کرد. طبیعتا این افراد از لحاظ قد و هیکل متفاوت خواهند بود. در صورتیکه یک نمایشگر صنعتی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع پایه و چرخش را دارا باشد، علاوه بر اینکه برای استفاده توسط افزاد مختلف قابل تنظیم خواهد بود، امکان کارکرد طولانی‌مدت بدون عوارض جانبی را نیز فراهم می‌کند.

تازه سازی تصویر:

در صورتیکه قرار است نمایشگر صنعتی یک تصویر ثابت را نمایش دهد، قابلیت تازه‌سازی تصویر برای جلوگیری از ماندگاری اثر پیکسل روی پنل بسیار حایز اهمیت است.

در انتها باید اضافه کنیم که لزوما تمامی ویژگی‌های بالا برای انتخاب نمایشگر صنعتی حیاتی نیستند و باتوجه به کاربرد و شرایط کار می‌توان برخی از پارامترهای بالا را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *